backround

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ - ΑΦΗ

Για να δουλέψω το θέμα των 5 αισθήσεων χρησιμοποιώ το βιβλίο "Παίζω, ερευνώ και μαθαίνω το σώμα μου" των εκδόσεων Κέδρος.

Ένα φανταστικό βιβλίο που έχει εποπτικό υλικό, ερωτήσεις, φύλλα εργασίας και παιχνίδια σχετικά με τις αισθήσεις. Έχω λοιπόν φωτοτυπήσει από το βιβλίο τις 5 αισθήσεις (τις δίνει σε ζωγραφιές), τις έχω χρωματίσει και τις έχω κολλήσει σε ξυλάκι και τις έκανα κούκλες κουκλοθεάτρου. Να τες:



κυρία Αφή

κυρία Οσμή

κυρία Γεύση

κυρία Ακοή

κυρία Όραση

 Ξεκινάμε λοιπόν με την πρώτη αίσθηση που θα δουλέψουμε την Αφή. Παρουσιάζουμε στα παιδιά την  κυρία Αφή και αρχίζουμε να συζητάμε μαζί της για τα χαρακτηριστικά της και που μας χρησιμεύει η αίσθηση αυτή. Στα παιδιά αρέσει πολύ να συζητάνε με τις κυρίες αισθήσεις!



Αφού συζητήσουμε παίζουμε με "Το παιχνίδι της αφής".

Το παιχνίδι αυτό το έχω φτιάξει εγώ και η κατασκευή του είναι πανεύκολη. Αρχικά σχεδιάζουμε την παλάμη μας σε χαρτιά κανσόν διαφόρων χρωμάτων,


και τις κόβουμε.






Έπειτα διαλέγουμε διάφορα υλικά που υπάρχουν στην τάξη μας και κολλάμε από ένα σε κάθε παλάμη, έτσι ώστε να έχουμε παλάμες με διαφόρων υφών υλικά. Κάπως έτσι δηλαδή:








Εγώ διάλεξα πέτρες, φουντούκια, ξύλινα κυβάκια, νήμα, βαμβάκι, κουμπιά και πομ πομ.  Να και τα χεράκια όλα μαζί!


Το παιχνίδι παίζεται ως εξής: Τα παιδιά με την σειρά περνάνε και πιάνουν τα υλικά πάνω στα χεράκια και αφού τα αναγνωρίσουν λένε πως το νιώθουν στο χέρι τους, είναι μαλακό, σκληρό τραχύ κλπ. Έπειτα τα συγκρίνουμε μεταξύ τους και τα ταξινομούμε.
Όλα τα μαλάκα και απαλά μαζί


και όλα τα σκληρά και τραχιά μαζί.

Στην συνέχεια ψάχνουμε να βρούμε κι άλλα υλικά στην τάξη μας και να πούμε πως τα νιώθουμε στο χέρι μας (ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, μοκέτα, αρκουδάκια κ. α.).

Μετά δίνουμε στα παιδιά διάφορα υλικά χειροτεχνίας όπως κορδέλες, πομ πομ, κουμπιά, τσόχα, φτερά, νήμα και ό,τι άλλο έχουμε


και ένα φύλλο εργασίας που τους ζητά να κολλήσουν πρώτα μαλακά αντικείμενα και μετά σκληρά (το φύλλο εργασίας το έφτιαξα εγώ). Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν με ποια αίσθηση θα καταλάβουμε ποια είναι μαλακά και ποια σκληρά και αφού τα ξεχωρίσουν τα κολλάνε στο χαρτί όπου θέλουν αλλά με την σειρά που είπαμε. Να ένα έτοιμο φύλλο εργασίας:


Μια ακόμη εικαστική δραστηριότητα είναι τα αποτυπώματα των χεριών μας. Το φύλλο εργασίας είναι αυτό και το έχω πάρει από τον ιστότοπο learningenglish-esl.blogspot.com.



 Βάφουμε με δαχτυλομπογιά τις παλάμες των παιδιών σε ό,τι χρώμα θέλουν και κάνουν το αποτύπωμα της παλάμης τους πάνω στα χέρια της εικόνας.



Έτσι τελειώσαμε την αίσθηση της αφής.

16 σχόλια:

  1. Καλή αρχή έκανες Μάρω μου με τις αισθήσεις!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Από εσένα Πιτσίνα τα καλά λόγια μετράνε 2 φορές!

      Διαγραφή
  2. Πανέμορφη η προσέγγιση του θέματος σου Μάρω! Πολλά μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ομολογω οτι απολανβανω καθε σου αναρτηση. μπραβο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πάρα πάρα πολυ! Κι εμένα τα καλά σου λόγια και όλων σας μου δίνουν θάρρος να συνεχίζω! Νομίζω ότι το να μοιραζόμαστε τις ιδέες μας είναι η πιο πολύτιμη βοήθεια σε τέτοιους καιρούς.

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφο το blog σου!Καλώς σε βρίσκω λοιπόν και σε ευχαριστώ που πέρασες και από το δικό μου και σε γνώρισα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάρω το αποτύπωμα με τις παλάμες είναι πάρα πολύ καλή ιδέα! Μπράβο σου :))))))))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Poly wraia idea!!!!!Mhpws 8a htan eukolo na mas steileis t patron gia tis kuries Ais8hseis????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευχαριστώ πολύ Αλεξάνδρα μου! Δυστυχώς δεν έχω το πατρόν το είχα φωτοτυπήσει όταν δούλευα και δεν κράτησα αντίγραφο γιατί όλο έλεγα ότι θα αγοράσω το βιβλίο κι ακόμα δεν έχω καταφέρει να το πάρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.